Beste wensen voor 2015

Het is de tijd voor het geven van wensen en dat wil ik zeker niet vergeten. Daarom aan iedereen hier de allerbeste wensen voor het nu komende jaar 2015.

Laat ons hopen dat het leed dat de ene mens de andere mens aandoet in 2015 zo klein mogelijk is. Verder wens ik alle lezers een vooral gezond jaar toe, niet alleen voor zichzelf maar ook voor al wie hem of haar dierbaar is.

Met verder veel ogenblikken waarop men wow kan zeggen, momenten van opperste verbazing en tevredenheid. Met veel boeiende verhalen, creativiteit, blijdschap en vrede. Uiteraard moeten wij ons nu eenmaal spijtig genoeg niet teveel illusies maken, maar laat ons toch hopen op een beter jaar dan het voorgaande.

Met ook veel verdraagzaamheid en respect voor de andere naast de deur of wat verder in de straat, de wijk, het land of waar dan ook. En verder hoop ik jullie ook in 2015 zoals de voorbije jaren verder te kunnen informeren over wat er reilt en zeilt in deze soms heel boze wereld.

DSCN9409

         Iedereen een gelukkig 2015 gewenst.

 

11 thoughts on “Beste wensen voor 2015

  1. Geachte Heer van Dam (Beste Willy),

    U ook de beste wensen en bedankt voor uw, voor mij belangrijke, bijdrage aan het inzichtelijk maken van de (geo)politieke verhoudingen in de wereld.

    Simon ter Schegget
    Amsterdam

  2. Willy, ook van mij een gezond en gelukkig 2015 gewenst. En bedankt voor al je geweldige artikelen. Jouw weblog staat bij mij op nummer 1 🙂
    Gerrit

  3. Beste Willy,

    Ook voor U en de Uwen, een vooral gezond 2015 gewenst. Moge Uw scherpzinnig oog ons óók dit jaar verblijden met Uw kraakheldere analyses.
    Joop de Jong

  4. Willy, u bent een goed mens. Een voorbeeld voor velen.
    Ik wens u het beste op persoonlijk vlak. En dat uw positieve energie aankomt en zal voortleven.
    Richard Groen

  5. Ook beste wensen … terloops je laatste artikel nog even doorgestuurd naar een internetgroep waar ze het ook niet meer weten wat voor info ze krijgen … https://www.youtube.com/watch?v=42Vfgywoj7I&feature=youtu.be … wat er van te denken? Maar even met eigen commentaar je epistel doorgestuurd: ’t is wer een serieus brokje ni te vatten leesvoer … as da ma goe afloopt volgend jaar … https://www.youtube.com/watch?v=yZceOIAh1i0
    Wim Vlaminckx
    Antwoord:
    Bedankt voor je wensen.
    Van enige discussie over die tekst van mij kan ik echter op de beide linken niets terugvinden. Wel het zeer mooie ‘With Georgia on my mind’ van Ray Charles. De man heeft hier in Dendermonde ooit nog opgetreden. Een ramp, zijn manager zette bewust het geluid zo laag dat amper iemand het hoorde. Een truc die hij naar ik hoorde ook elders toepaste.

    Wat betreft dat verhaal van Sky News over die Russische vliegtuigen die zogenaamd provocatief zouden vliegen toch een aantal opmerkingen. Het verhaal dat vooral vanuit de VS en de NAVO komt kan uiteraard waar zijn. Maar een bewijs hiervoor is er in de verste verten niet te zien of te horen.

    Ik moest lachen toen men het in het Verenigd Koninkrijk had over de duikbootperiscoop die men beweerde voor de kust gezien te hebben. Dat was Russisch beweerden de Britse en andere westerse media.
    Nu wil ik wel veel geloven maar men moet het toch ook niet te ver drijven. Die periscoop, als die al gezien zou zijn, had die dan een Russisch vlagje, sprak die Russisch of was het gewoon het monster van Loch Ness dat eventjes een uitstapje had gewaagd?

    Ik herinner mij in die kwestie van zogenaamd provocatief Russisch militair optreden maar een meer gedetailleerd verhaal, en dat ging over een vermeend incident voor de kust van Portugal. Daar zou het gegaan zijn over een Russisch schip dat echter volgens nog steeds dat verhaal buiten de territoriale wateren was gebleven.

    Maar als een Russisch marineschip in de buurt van Portugal of Australië is gezien dan is dat provocatie, als een Amerikaans of Brits oorlogsschip pal voor de kust van China of de Krim vaart om te spioneren dan is dat normaal en geen krantenberichtje waard want het is ‘de vrede’ bewaken.
    Ik dacht dat het verhaal over Portugal in De Standaard stond, maar ben niet meer zeker. Ik lees ook zoveel kranten en andere media en maakte er geen notitie van.

    Ook dat verhaal over die duikboot in Zweden die men vermoedde doet mij lachen. Ook hier werden er nooit concrete sporen van teruggevonden. Wat dacht je? Het verhaal in onze media was dat Zweden neutraal was en men hen dus wel moest geloven.

    Onzin natuurlijk daar NAVO-troepen tegenwoordig zelfs in Zweden oefenen en Zweden nauw samenwerkt met de NAVO en het via zijn lidmaatschap van de EU de facto zelfs een lid is van de NAVO. Maar plots klonk in Stockholm dan de lokroep om ook effectief lid te worden van de NAVO.

    Hetzelfde geluid trouwens in Finland wiens positie ietwat gelijkwaardig is aan dat van Zweden. Toch gemakkelijk, men wil politiek iets zwaars forceren en plots verschijnt dan de vijand gevaarlijk dichtbij, klaar om ‘moorddadig’ toe te slaan.
    Het lijkt mij allemaal zo doorzichtig. Te simpel om zomaar te geloven. Een mens met wat ervaring ruikt hier een val.

    Zweden was trouwens ook in W.O. II niet neutraal maar pro Duits. Pas toen de krijgskansen in Europa keerden draaide het zijn kar. Opportunisten dus.
    Dit filmpje op YouTube is gewoon platte propaganda dat ongetwijfeld ook door de NAVO had kunnen gemaakt worden.
    Goed voor de vuilbak of om bij te houden als een mooi voorbeeld van oorlogspropaganda.
    Willy Van Damme

  6. Beste Willy Van Damme,

    Ook voor U en Uw familie, een vooral Gezond en Gelukkig Nieuwjaar gewenst!
    Bedankt voor de goede verhalen en scherpe analyses. Ik ben een trouwe lezer van Uw weblog. Mijn ogen waren al open (gelukkig) maar zijn nog verder open gegaan. Ik hoop dat U nog heel lang mag doorgaan.
    Met hartelijke groeten,
    Anna, Groningen.
    Antwoord:
    We werken gestaag verder en ik ben al bezig met stukken wat aan het voorbereiden.
    Veel leesgenot en bedankt voor de lovende woorden.
    Willy Van Damme

  7. Gelukkig en gezond nieuwjaar.
    Moge ook in 2015 uw analyses de ogen openen van de, door onze staatsmedia, gehersenspoelde medeburgers.
    Wim Schruijer
    Antwoord:
    Voor gewone informatie is er geen enkel probleem in de pers behalve in veel gevallen de onvolledigheid, de slordigheid en de al eens vooringenomenheid. Voor meer delicate zaken zoals nu Oekraïne of het Midden-Oosten is het in regel echter een grote leugen, desinformatie.

    Je kan dat inderdaad hersenspoelen noemen maar dat is zo een beladen term dan ik hem nooit gebruik. Ik moet dan altijd denken aan domme films met Chinese boosaardige communisten die mensen in ‘behandeling’ nemen. Maar dat is de karikatuur van de werkelijkheid.

    Het is voldoende dat men dag in dag uit en dit maandenlang dezelfde soort leugens in de media blijft publiceren opdat de bevolking het uiteindelijk zal gaan geloven.
    Toen de crisis in Oekraïne begin 2014 uitbrak waren amper Duitsers gevonden voor sancties tegen Rusland.

    Na een meer dan een jaar durende harde Duitse perscampagne tegen Rusland zijn meer Duitsers voor sancties tegen Rusland dan tegen sancties. Deze campagne had zoals te verwachten was dus het voor de VS en de Duitse regering gewenste resultaat. Daarvoor dient de pers. En dat is om oorlog te verkopen.

    En ik ga ook in de toekomst op die nagel van de desinformatie blijven kloppen daar hij ook zo erg belangrijk is. Essentieel zelfs.
    Bedankt alleszins ook voor je wensen.
    Willy Van Damme

Geef een reactie

