Nummer 1000

Dit is dan het duizendste geplaatst artikel op deze blog. Ik kan het feitelijk moeilijk zelf geloven. En hoeveel uren zouden daar dan allemaal zijn ingekropen? Zeer veel, dat is zeker! En dit steeds met diezelfde passie, het diep zittende verlangen om te schrijven, feiten te melden, analyses te maken en opinies te geven. Om mensen te dienen.

Ik wil dan ook de dagelijks vele honderden lezers danken die de voorbije jaren hier contact zochten op zoek naar dit nieuws, analyses en visies op die feiten. Behoudens enkele lasterlijke en zelfs dreigende mails van o.m. Benno Barnard zijn veruit de meeste positief gebleken. Verbazend voor wie het internet kent. Hen wil ik zeker bedanken voor de steun.

En uiteraard wil ik zeker ook diegenen bedanken die gedurende diezelfde periode opmerkingen over mijn teksten maakten. In nogal wat van die gevallen volgde ik hun goede raad ook op. Een mens is nu eenmaal feilbaar.

Ik hoop dan ook in de toekomst op ditzelfde pad verder te gaan om alternatief nieuws te brengen en de verhalen te schrijven waarvoor elders geen of onvoldoende interesse is. Ook over die zaken die dankzij een perfect werkende perscensuur niet in onze media geraken.

En ik hoop ook in de toekomst verder te kunnen rekenen op de steun, goede raad en kritiek van de lezers. Zonder dit is het werken als schrijver immers een veel lastiger karwei. Bedankt!

Willy Van Damme

13 thoughts on “Nummer 1000

  1. Gefeliciteerd, Willy. Op naar de tweeduizend!
    Waterput3
    Antwoord:
    Op mijn plechtige communiezieltje, ik beloof het je.
    En santé!
    Ik heb er deze middag een Postel Tripel op gedronken. Deze wordt gemaakt in het vlakbije Opwijk, is zeer populair in Parijs, is van Heineken (ja, ja), is genoemd naar de abdij van onze pater Daniel Maes en is lekker. Alhoewel er natuurlijk wel betere tripels e.a. bieren zijn.
    Willy Van Damme

  2. Van mij mag je er nog een paar duizend maken: KLASSE!

    Groeten, Ben
    Ben Braam
    Nederland
    Antwoord:
    Zeker bedankt maar niet alles op hetzelfde ogenblik, een per keer. Met wat energie komen er zelfs nog twee. een over geheime diensten en salafisme. een straf verhaal dat bewijst wat ik al zoveel maal schreef. En verder een over een lokaal probleem, de verdere aanleg van de weg N41 met een leuk politiek staartje eraan.
    Willy Van Damme

  3. Dag Willy,

    hartelijk gefeliciteerd!
    Ik lees vrijwel alle blogs ( behalve die over Dendermonde natuurlijk, want ik woon daar te ver vandaan ) en vind ze steeds heel informatief. Uit jouw reacties blijkt ook steeds dat de blog maar een klein deel bevat van de info die in jouw hoofd zit.
    Dat maakt het allemaal nog overtuigender.

    In de laatste weken was ik te druk om te reageren, maar hopelijk gaat dat in de komende weken beter lukken.

    Hartelijke groet, Jan Verheul.
    Antwoord:
    Bedankt en succes met de oogst.
    Willy Van Damme

  4. Ik had de eerste willen zijn die je feliciteerde Willy, maar ik zie dat anderen mij voor zijn geweest :). Sinds ik je blog heb ontdekt ben ik een trouwe lezer geworden. Nog bedankt en lang doorgaan zo.
    Gerrit
    Antwoord:
    Uiteraard ben jij ook bedankt voor deze ruiker bloemen.
    Willy Van Damme

  5. Goe bezig, doe zo voort.

    Grtjs,
    Eddy Van den Broeck
    Antwoord:
    Dat doen we als vanouds. Met vandaag een stuk over de N41 dat je ongetwijfeld zult lezen. Normaal vandaag nog een over hoe het jihadisme in de praktijk werkelijk werkt. Niet de fantasietjes die je in de krant leest maar de koude werkelijkheid.
    We drinken er, als reeds geschreven, nog een op. Op die 1000 dan.
    Willy Van Damme

    _____

  6. Beste Willy,
    ook namens mij proficiat met deze mijlpaal! Hoop dat die Postel je goed bekomen is en je de energie geeft de volgende 1000 uit je vingers te laten komen. Ik neem straks een paar Corsendoncks want er is wel wat te vieren. Proost! op je gezondheid en je blog.
    Joop de Jong:
    Antwoord:
    Corsendonck is best te doen hoor maar voor mij hoort een Vicaris tripel bijna tot verplichte drank. Is van buren en vrienden en is een bovenbeste godendrank.
    En verder kijk ik al uit naar de volgende 1000 artikelen. Volgende maand is er trouwens de 200.000ste bezoeker te vieren. Het blijft dus feesten tussen al die miserie.
    Nooi gedacht dat dit schuchter in het donker begonnen project zo’n draai zou nemen. En we doen dus voort. “Keep on truckin”, zei de beruchte Rubert Crumb. Of om de Chinese schrijver Lu Xun te citeren:
    Fierce-browed, I coolly defy a thousand pointing fingers,
    Head-bowed, like a willing ox I serve the children.

    Willy Van Damme

  7. Boeiende Willy! Nie pleue…
    En mocht je ooit overwegen te verhuizen, ik kan je Zelzate aanbevelen; Bronx van het noorden; Rood rood hol, … Stof genoeg om over te schrijven. We kunnen hier best een onderhoudend schrijver met jouw profiel gebruiken, Willy!

    Groeten,
    Dirk Van Hoecke
    Antwoord:
    Bedankt voor je aanmoedigingen maar verhuizen zit er niet in. Ik voel me hier goed en iemand moet toch op de barak letten. Ik ken hier (bijna) iedereen en (bijna) iedereen kent mij.
    Er moet toch iemand zijn die voor waakhond speelt. Waf! Of is het Woef?
    Willy Van Damme

  8. Ik zal de komende 1000 blogs (maar vooral de lokale) met veel interesse bljven lezen.
    Luc Van Gasse
    Antwoord:
    Doe dat en we drinken er wel eens een op. Die over verder dan lokaal zijn nochtans ook interessant hoor. Enfin, dat denk ik toch. Verder nen dikken bedankt voor je reactie.
    Ik heb zelfs veel goesting om nog eens iets over het OCMW te schrijven. Echt waar.
    Willy Van Damme

  9. Beste Willy,

    Ook van mijn kant wens ik je proficiat. 1000 is veel, maar iemand die je een beetje kent, weet dat je nog ver van je laatste stuk verwijderd bent. En maar goed ook.
    Uiteraard verschillen wij in vele zaken van mening, maar een open geest kijkt ook eens over het figuurlijke muurtje. Het verbreedt niet alleen je algemene visie op een onderwerp, het helpt je tevens om een onderbouwde tegenargumentatie te vormen.
    Dat wil ik in de toekomst blijven doen. En waar kan ik dan beter gaan ‘piepen’ dan op jouw blog?
    Nogmaals mijn welgemeende felicitaties en om niet uit de toon te vallen: op het Scheepvaartmuseum drinken we er een op.

    Met vriendelijke groet,

    Dimitri Van Hoey

    PS: het op een respectvolle manier met mekaar oneens zijn: laat ook dat dan de ‘kracht van verandering’ zijn.
    Antwoord
    Bedankt ook voor je bloemetjes. Ze staan al in een vaas op tafel. Verder is het op een respectvolle wijze met elkaar praten en soms oneens zijn een leus die al zo oud is als de mensheid zelf. Niets nieuws dus maar wel belangrijk. Zeer belangrijk.
    Willy Van Damme

  10. Ik sluit me aan bij de vele reacties….. Verfrissende artikels.
    Dick Van Gelder
    Antwoord:
    Bedankt ook. Mij huis gaat nog vol bloemen komen te staan, maar het is allemaal met veel plezier gedaan. De dag dat dit voor mij niet leuk meer is stop ik.
    En die reacties doen mij natuurlijk veel deugd.
    En nu naar de 200.000 ste bezoeker.
    Willy Van Damme

  11. Dag Willy, ik weet ondertussen dat je ook gewoon boodschappen doet dus je bent terug met je 2 voeten op de aarde geland :-). Ik heb het al gezegd: ik kan je artikels heel erg appreciëren. Doe zo verder zou ik zeggen en hou je vooral niet in wanneer je over bepaalde onderwerpen wil berichten :-).
    Sandra Van Heffen
    Antwoord:
    Ik ben verplicht om naar jullie toe correct te zijn en dat hoop ik zo te houden.
    En uiteraard doe ik zoals elke sterveling gewoon boodschappen. Sla, toespijs, brood, chocolade en bier, de lekkere dinges des levens.
    Willy Van Damme

  12. Te laat voor nog veel gefeliciteer … maar daarom niet minder gemeend. U hoeft echt naar geen andere bezigheid (zoals bv mijn vraag in uw stukje 1002) over te lopen !
    G Eggermont
    Antwoord:
    Ik ga pogen zeker niet naast mijn schoenen te lopen en verder uiteraard ook bedankt.
    Willy Van Damme

Geef een reactie

